Električni skiroji in izpusti CO2
Mikromobilnost je eden od načinov, s katerim med drugim skušamo zmanjšati izpuste CO2 v prometu. Električni skiroji, ena od priljubljenih oblik mikromobilnosti, pa po raziskavah morda niso najboljša rešitev za zmanjševanje izpustov v transportu.
Raziskovalci z Univerze v Severni Karolini v ZDA so raziskali izpuste, ki jih električni skiroji proizvedejo v celotnem življenjskem ciklu od izdelave, transporta, polnjenja, uporabe in odlaganja. Študija je pokazala, da električni skiroji sicer proizvedejo manj izpustov kot standardno osebno vozilo, vendar več kot standardni dizelski avtobus, električni motor ali električno kolo. Izpusti električnih skirojev v celotni življenjski dobi se gibljejo okoli 200 g CO2 na miljo.
V izračunu so upoštevali tudi ugotovitve, in sicer, da bi 34 % ljudi, če ne bi imelo na voljo električnega skiroja, uporabilo osebni avtomobil ali storitev za skupno uporabo vozila, skoraj polovica bi uporabila kolo ali šla peš, 11 % bi uporabilo avtobus, 7 % pa se na pot sploh ne bi odpravili. To so potrdili tudi podatki podjetja, ki ponuja storitev souporabe električnih skirojev v ZDA, da v 26 mestih električni skiro nadomesti osebno vozilo le v enem od treh primerov. Samo polnjenje električnih skirojev ne prinaša veliko k njihovim izpustom, so še ugotovili v raziskavi. Na izračun izpustov močno vpliva tudi njihova življenjska doba, ki naj bi bila le okoli dveh let. Raziskava je tako pokazala, da je ob popularnosti mikoromobilnosti kot nizkoogljične mobilnosti pomembno, da upoštevamo širšo sliko prevoznega sredstva in njegove uporabe.
Vas zanima več o tej temi: eSvet vas seznani s pametno in okolju prijazno mobilnostjo ter o porabi energije za transport
Vir: Technology Review