Na Švedskem preizkušajo prvo elektrificirano avtocesto
Na Švedskem preizkušajo uporabo električnih žic nad avtocesto, s katerimi bi lahko zagotavljali električno energijo hibridnim električnim tovornjakom in se tako približali transportu brez fosilnih goriv.
Dvokilometrski testni odsek se nahaja na avtocesti E16 v kraju Sandviken, 160 km severno od Stockholma. Sistem, ki so ga razvili pri Siemensu deluje tako, da na devet ton težek tovornjak postavijo pantograf oziroma tokovni odjemnik, ki prenaša električno energijo iz drsnega vodnika do vozila. Izdelan je tako, da se samodejno poveže, medtem ko tovornjak vozi s hitrostjo do 90 kilometrov na uro. Če želi voznik tovornjaka obiti ali prehiteti počasnejše vozilo lahko pantograf izklopi iz mreže in brez težav nadaljuje z vožnjo. Ko tovornjak zapusti elektrificiran odsek avtoceste se vrne v dizelsko-električni način.
Trenutni načrt projekta predpostavlja, da bi se tovornjaki napajali z elektriko s pomočjo kontaktne mreže, ki poganja elektromotor z močjo 130 kilovatov in 1050 Nm navora. Na predelih, kjer električna mreža ni postavljena, elektromotor energijo pridobiva iz litij-ionske baterije zmogljivosti 5kWh, ki omogoča doseg do treh kilometrov.
Testno obdobje so začeli junija letos trajalo pa naj bi do leta 2018. Švedska upa, da bo na ta način lahko prešla do transporta brez uporabe fosilnih goriv.
Preberite več o tej temi: eSvet vas seznani o učinkoviti rabi energije v prometu
Vir: Zelena Slovenija in CBC